De la Toyota Aygo la Toyota Aygo X: ce s-a schimbat la cutia de viteze automată

Toyota Aygo X, cel mai nou model de clasă mică al producătorului japonez, aduce o schimbare importantă pentru șoferii care preferă confortul unei transmisii automate. Noul model renunță la cutia de viteze robotizată folosită pe vechiul Toyota Aygo și introduce o transmisie automată de tip CVT (Continuously Variable Transmission), dezvoltată de Toyota.

Informatica.ro a prezentat într-un video comparativ publicat pe YouTube — cu sprijinul dealerului Arena Auto Ploiești — diferențele esențiale dintre cele două soluții tehnice. Trecerea la transmisia CVT oferă o experiență de condus mai rafinată, fără ezitările și reacțiile sacadate specifice cutiei robotizate.

De la cutia robotizată la CVT

Modelul anterior, Toyota Aygo era disponibil cu o transmisie manuală automatizată, cunoscută și ca „robotizată”. Acest tip de cutie utiliza un ambreiaj acționat electric și era percepută adesea ca având schimbări de treaptă lente și sacadate, mai ales la viteze mici sau în traficul urban.

Vezi și Toyota Yaris Cross 1.5 VVT-i HSD 4×2 Exclusive GR Sport, testat de Informateca.ro și disponibil acum la Toyota Ploiești – Video

Prin contrast, transmisia CVT de pe Toyota Aygo X oferă o variație continuă a rapoartelor, eliminând astfel schimbările bruște de treaptă și asigurând o accelerație liniară. Pentru șoferii care conduc frecvent în oraș, aceasta înseamnă un confort sporit și un plus de rafinament.

Date tehnice relevante

Motor: 1.0 litru, 3 cilindri, benzină

Putere maximă: 72 CP

Cuplu maxim: 93 Nm

Transmisie pe Toyota Aygo: cutie manuală sau manuală robotizată (x-shift)

Transmisie pe Toyota Aygo X: cutie manuală sau automată CVT

Consum mixt WLTP: aprox. 4,8 – 5,0 l/100 km (în funcție de versiune)

Emisii CO₂: aprox. 109 – 113 g/km

O evoluție orientată către confortul urban

Trecerea la o transmisie automată modernă reflectă cererea tot mai mare a clienților urbani pentru soluții de mobilitate confortabile și ușor de utilizat. Toyota Aygo X își propune să ofere exact acest lucru, menținând în același timp avantajele unei mașini de oraș: dimensiuni compacte, consum redus și costuri de întreținere accesibile.

Sursă Informateca.ro: Sursa ta de informații actualizate și credibile

Denisa
Denisahttps://ghidulnational.ro
Sunt Denisa, redactor la ghidulnational.ro, un spațiu unde lifestyle-ul prinde viață prin articole pline de inspirație. Scrisul este pentru mine mai mult decât o meserie – este o modalitate de a conecta oamenii cu idei și perspective noi. Cu experiență în domeniul editorial, îmi dedic timpul pentru a oferi cititorilor conținut relevant, util și mereu actualizat.

Categorii

Din aceiași categorie
Related

Rachetele ascunse ale Iranului. Strategia care înfruntă raidurile aeriene ale Israelului

În ciuda atacurilor aeriene derulate de Israel, Iranul a...

Ofensiva Israelului nu se oprește. Iranul, bombardat din toate direcțiile

Israelul își continuă ofensiva, planul de atac asupra Iranului...

Marea Britanie comandă 7.000 de rachete de croazieră pentru a descuraja Rusia. „Să fim letali”

Marea Britanie comandă 7.000 de rachete de croazieră pentru...

Păgubiții Nordis fac plângere penală la DNA împotriva lui Ciolacu, Grindeanu și Vicol

Păgubiții din afacerea cu apartamentele de la Nordis au...