Ucraina și România vor fi legate printr-un nou pod peste Dunăre, între Orlivka și Isaccea

Un nou pod peste Dunăre va lega în viitorul apropiat Ucraina de România, în zona de sud a regiunii Odesa. Proiectul vizează construirea unei legături directe între satul Orlivka, din raionul Izmail, și orașul Isaccea din județul Tulcea, conform publicației Ukrainskaia Pravda.

Viitorul pod Orlivka-Isaccea este inclus în Strategia de reconstrucție și dezvoltare a regiunii Odesa pentru perioada 2025-2027, document publicat recent de Consiliul Regional Odesa. Podul va fi parte a coridorului E87.

Construcția sa va contribui la dezvoltarea coridorului internațional de transport sudic și va facilita legătura Ucrainei cu Uniunea Europeană, prin România. Noua infrastructură va deveni parte integrantă a rutei E87, care conectează Ucraina cu România, Bulgaria și Turcia.

Distanțe mai scurte, trafic fluidizat

În prezent, șoferii care circulă din sudul regiunii Odesa spre România trebuie să parcurgă un traseu ocolitor prin Republica Moldova, traversând de două ori granița. Noul pod ar urma să reducă acest drum cu aproximativ 80 de kilometri, potrivit presei ucrainene.

Vezi și ”Atac masiv cu drone” în Odesa

Această scurtare a traseului este așteptată să eficientizeze transportul de mărfuri și să ofere o alternativă logistică importantă pentru economia ucraineană, afectată de contextul regional.

Investiție din fonduri internaționale

Construcția podului va fi susținută financiar din fonduri internaționale. Potrivit planificării oficiale, bugetul alocat pentru acest proiect este de peste 12,6 miliarde de hrivne (aproximativ 27 de milioane de euro) pe parcursul a trei ani:

2025: 1,26 miliarde hrivne

2026: aproape 3,8 miliarde hrivne

2027: peste 7,5 miliarde hrivne

Caracteristici tehnice și etapele următoare

Podul va fi proiectat pentru a răspunde celor mai moderne standarde de siguranță și eficiență:

4 benzi de circulație auto

trotuare pentru pietoni pe ambele laturi

rezistență la cutremure de până la magnitudinea 9

Pe partea ucraineană va fi construit un drum de acces de 3 kilometri, iar pe partea română va fi realizat un sector de 950 de metri. Urmează etapele de proiectare, realizarea studiilor de mediu și demararea efectivă a lucrărilor de construcție, inclusiv a punctelor de trecere și a conexiunilor la rețeaua rutieră internațională.

Context geopolitic și necesitatea unei rute alternative

Importanța unei noi conexiuni directe între Ucraina și România este subliniată și de evenimentele recente. În toamna anului 2023, Federația Rusă a bombardat punctul de trecere cu feribotul „Orlivka”, situat în regiunea Odesa, la granița cu România. Atacul a evidențiat vulnerabilitatea actualelor puncte de trecere și nevoia de infrastructuri mai sigure și reziliente.

Noul pod Orlivka-Isaccea are potențialul de a deveni un element esențial pentru conectivitatea Ucrainei cu Uniunea Europeană, contribuind la fluidizarea schimburilor comerciale și la sprijinirea eforturilor de reconstrucție a infrastructurii ucrainene.

Sursă Informateca.ro: Sursa ta de informații actualizate și credibile

Denisa
Denisahttps://ghidulnational.ro
Sunt Denisa, redactor la ghidulnational.ro, un spațiu unde lifestyle-ul prinde viață prin articole pline de inspirație. Scrisul este pentru mine mai mult decât o meserie – este o modalitate de a conecta oamenii cu idei și perspective noi. Cu experiență în domeniul editorial, îmi dedic timpul pentru a oferi cititorilor conținut relevant, util și mereu actualizat.

Categorii

Din aceiași categorie
Related

Rachetele ascunse ale Iranului. Strategia care înfruntă raidurile aeriene ale Israelului

În ciuda atacurilor aeriene derulate de Israel, Iranul a...

Ofensiva Israelului nu se oprește. Iranul, bombardat din toate direcțiile

Israelul își continuă ofensiva, planul de atac asupra Iranului...

Marea Britanie comandă 7.000 de rachete de croazieră pentru a descuraja Rusia. „Să fim letali”

Marea Britanie comandă 7.000 de rachete de croazieră pentru...

Păgubiții Nordis fac plângere penală la DNA împotriva lui Ciolacu, Grindeanu și Vicol

Păgubiții din afacerea cu apartamentele de la Nordis au...