Când vine vorba de marketing, nu există o soluție unică. Așa cum fiecare afacere este unică, la fel și strategia lor de marketing trebuie să fie personalizată pentru a se potrivi cu produsele, serviciile și obiectivele lor. Acestea fiind spuse, există anumiți pași pe care toate întreprinderile mici ar trebui să-i facă atunci când creează un plan de marketing.
Primul pas este efectuarea unei cercetări de piață. Acest lucru vă va ajuta să vă identificați publicul țintă și să înțelegeți ce nevoi și ce dorințe au. Odată ce cunoașteți aceste informații, puteți începe să creați un mesaj care să rezoneze cu ele.
În continuare, trebuie să setați câteva obiective pentru campania dvs. de marketing. Ce speri sa realizezi? Doriți să creșteți gradul de cunoaștere a mărcii? Aduceți trafic către site-ul dvs.? Generați clienți potențiali? Oricare ar fi scopul dvs., asigurați-vă că este specific, măsurabil, realizabil, relevant și limitat în timp (SMART).
Cine este în mod specific piața țintă? Cine este clientul ideal? Ce cercetări puteți face pentru a afla mai multe despre piața țintă?
Pentru a afla mai multe despre piața țintă, puteți începe prin a efectua unele cercetări pe cont propriu. Căutați informații demografice, cum ar fi vârsta, sexul, locația și nivelul veniturilor.
De asemenea, puteți căuta informații psihografice, cum ar fi valorile, stilul de viață și personalitatea. Odată ce ați înțeles bine cine este piața dvs. țintă, puteți începe să creați mesaje care vor rezona cu ele.
O altă modalitate de a afla mai multe despre piața țintă este să discutați direct cu ei. Acest lucru se poate face prin sondaje sau focus grupuri. Punerea întrebărilor despre nevoile și dorințele lor vă va ajuta să înțelegeți mai bine ce caută într-un produs sau serviciu ca al dumneavoastră.
Ascultarea feedback-ului de la piața țintă vă va oferi, de asemenea, o perspectivă asupra părerii lor despre afacerea dvs. și cum vă puteți îmbunătăți.
Ce produse și servicii își doresc și de ce au nevoie clienții tăi ideali? Ce face produsul și serviciul dvs. pentru clientul ideal?
Clienții tai ideali sunt proprietarii de afaceri mici care au nevoie de ajutor cu prezența lor online. Ei doresc un produs sau un serviciu care să-i ajute să atingă piața țintă și să vândă mai multe produse sau servicii.
Produsul sau serviciul tau îi ajută, oferind un site web ușor de utilizat și de navigat și care conține toate informațiile de care clienții lor au nevoie. De asemenea, îi ajută, oferind o modalitate de a intra în legătură cu clienții lor prin intermediul rețelelor sociale și al marketingului prin e-mail.
Cât de des are nevoie piața țintă să audă mesajul dumneavoastră de marketing?
Depinde de produsul sau serviciul comercializat, precum și de piața țintă. În general, totuși, este important să rămâneți în fața pieței țintă cu un mesaj consistent. Acest lucru poate fi realizat prin diverse canale de marketing, cum ar fi tipărite, reclame online, rețele sociale, marketing prin e-mail etc.
Pentru unele produse sau servicii, ar putea fi suficient să ajungeți la piața țintă o dată pe lună. Pentru alții, ar putea fi necesar să aibă un program de comunicare mai frecvent. Cheia este să vă înțelegeți produsul sau serviciul și piața țintă pentru a dezvolta o strategie de marketing eficientă, care să vă mențină în fruntea minții.